torsdag 10 september 2009

Lomma Blodbad * 09-09-09 *

En inte så hemskt välkänd händelse i historian, men en rätt så hemsk händelse just i stunden. Det var när Rut igår tappa greppet om soffbordet och föll in med munnen först i bordsskivan. Inte en helt unik manöver för en nyfiken person i hennes ålder, men inte mindre hemsk för det. Just när det skedde såg det inte värre ut än alla andra gånger hon snubblar ner på rumpan efter en av sina alla promenader längs soffbordet. Men när jag lyft upp henne för att trösta henne ser vi blod på mattan, blod på Rut, blod på mig, blod på det mesta kändes det som. Munnen har ju en tendens att kunna frambringa stora mängder blod när olyckan är framme, så det var så gott som omöjligt att avgöra vart hon skadat sig och hur illa läget var. Efter ett par minuter hade vi dock fått stopp på det värsta och kunde konstatera ett jack över de övre framtänderna i tandköttet. Efter ytterligare en stund verkade läget inte så allvarligt och Rut hävde sin flaska välling precis som vilken kväll som helst. Lite orolig sömn under natten, men inte mer än så. Skulle det av nån anledning börja se illa ut igen får vi ta och ringa tandläkaren. Men det verkar inte behövas. Idag var allt som vanligt.



Annars är favoritsysslorna nu för tiden att hänga utanför storebrors rum eller gunga. Tora har idag även visat att hon kan det där med krypandet och att ta sig upp sittande från liggande. Kanske kan detta få henne lite mer i balans och även lugna ner hennes stämband lite inom en närmare framtid. Vi hoppas, vi hoppas.

-tobias.

2 kommentarer:

Familjen Sundström sa...

Oj, stackars liten. Men tur att det verkar ha gått bra iaf. Man blir väl härdat som småbarnsförälder har jag hört. Men jag hoppas verkligen att jag inte behöver vara ensam hemma då något sådant händer. Skulle nog få panik även om jag vet egentligen vad som ska göras då olyckan är framme, men kommer jag komma ihåg det då är frågan.
Så söta de är då de står och kikar in på förbjuden mark :-)

- Cat - sa...

Hej ni fina, hur är det med er? Har inte hört av er på länge. Gissar att ni trivs fint i Lomma trots blodbad. Vill ni komma till Malmö och leka snart? Eller få besök från innerstaden?

kram
Cat