torsdag 2 juli 2009

Dubbel Hetta

I morse vaknade vi och fann Tora med knappa 39 graders feber. Stackars liten, i denna sommarhetta ska hon även behöva drabbas av inneboende överhettning i form av feber. Alvedon gör dock livet så mycket lättare och har hjälpt Tora till att ha en rätt bra dag ändå. Men trötta små tjejer har sovit lite mer än de annars brukar göra. Febern bidrog dock till att vår planerade utflyckt till Ven tillsammans med goda vänner fick ställas in. Kändes såklart tråkigt, men kanske var det bra med tanke på hur oerhört varmt det varit ute idag. Antagligen skulle det varit lite väl varmt för barnen med en sådan utflyckt den här dagen.

Istället frågade vi Svante om han ville åka och hälsa på sin mormor i några dagar. Det har han längtat efter en tid nu. Det ville han verkligen och efter att han pratat med henne i telefonen och bestämt att han skulle komma var han på ett sånt underbart strålande humör. Han bara gick omkring och småsjöng och såg omåttligt nöjd ut. Härligt att se. Han berättade glatt i telefon att hans pappa kunde köra honom i bilen då han själv inte har nåt körkort. Söta Svante, han fick oss att gråta av skratt igår kväll när vi satt och åt kvällsmat. Minns inte längre vad han sa just då, men han var verkligen i toppform. En riktig skojare är vad han är. Självklart sitter vi nu här - pappan och mamman och saknar honom då han inte är hemma. Samtidigt tycker vi det är så fantastiskt kul att veta att han är iväg och har det riktigt bra på egen hand. Han var till och med lite ivrig att jag skulle åka hem igen efter jag lämnat honom i förmiddags. Innan jag begav mig tillbaks till hemmet han vi dock pumpa upp den lilla poolen. Det lär nog badas en del i helgen kan jag tänka mig.

Själva ska vi försöka få lite ytterligare fixat här hemma medan vi endast har 2 små rackare att ha koll på. Återstår att se hur många myrsteg vi hinner ta denna omgång.

-tobias.

1 kommentar:

Evelina sa...

Kul att du gillar den, Tobias!
Peter tackar!
Det hade nog blivit ännu bättre om han hade fått välja sitt egna spår, nu var det lite för många kockar.
Jag frågade vilken som är hans bästa prod, den han är stolt över, han svarade bara "min nästa". Jag väntar alltså med spänning.. ;-)

Stackars att ha feber i denna värme, men det ska nog bli svalare nu. Ta hand om er också nu när det "bara" är två att ta hand om.
/Evelina