söndag 25 april 2010

4 och ett halvt

Efter nästan en veckas helt oplanerad bloggpaus skulle jag kunna skriva ett mastodontinlägg ikväll. Men det tänker jag inte. Istället kommer jag nog att portionera ut de funderingar jag lyckats skramla på mig under "ledigheten" och ta dom i den kommande veckan.

Idag riktar jag in mig på att Svante nu mer kan räknas in bland de i åldern 4 och ett halvt. Han är stora killen. Och det märks på så många sätt. Han tänker på ett annat sätt och han uttrycker sig på ett annat sätt. Det senaste halvåret har varit 6 månader med en jätteutveckling. Så spännande att lära känna denna lille man mer och mer för varje dag.

Nu är det söndag kväll. I morgon börjar en ny vecka. Jag ska till jobbet och mamman är ledig och hemma. Svantes bästa vän ska följa med hem efter dagis. Det är en bra start på veckan.

-tobias.

Inga kommentarer: