onsdag 7 april 2010

Bokad vecka


Vi är inne i en händelserik vecka. Varje dag har någonting inplanerat. Inte alltid så stora saker, men ändå någonting. Någonting roligt dessutom. Igår var jag och tjejerna med på Svantes förskola och "genrepade" inför torsdagens vårspel. Då ska vintern smältas bort av våren och Svante ska vara sol. Hur sött är inte det?

Idag var barnens mormor här och tog hand om barnen medan jag var på frugans jobb och spelade piano till hennes komponerade mässa som kommer sändas på P1 som radiogudstjänst söndagen den 18 april. Roligt och annorlunda att spela in för radio. Hela programmet (knappt 1 timma) spelades in live, men med möjlighet att göra omtagningar om nåt skulle gå helt åt skogen. Meningen är dock att det ska vara så mycket live som möjligt. Och det blev det, så när som när inspelningsteknikerns dator strulade 1 gång och vi fick ta en liten paus. Annorlunda känsla att spela under dessa förutsättningar.

I morgon är det som sagt dags för Svantes förskolas vårspel. Så jag och tjejerna får hänga med ännu en förmiddag och spela lite med barnen. Detta ser jag verkligen fram emot. Det är på en sån fin nivå. Lek, sång och teater på en 5-årings nivå. Svante ser fram emot detta och det vet jag att hans förskolevänner också gör.

På fredag ska jag själv iväg på för att jobba med en låt tillsammans med en vän och tillika låtskrivare/producent i hans studio. Där är ju jag som en Svante i en leksaksbutik inriktad på tåg. Underbart.

Till helgen åker vi en sväng till barnens mormor och hälsar på. Rolig vecka, helt klart.

-tobias.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Vilken go vecka ni har framför er! Lycka till på fredag och ha det så kul!

Karin sa...

Kul med aktiviteter och blandat egentid-barntid. Lycka till i studion :-)

Karin