tisdag 27 april 2010

MiddagsStatus


För ungefär 1 år sen hände det ständigt. Jag skrev här på bloggen att någonting gått bra - barnens nattning till exempel - och så vaknade dom med ett skrik. Sen fick vi dom inte att sova på flera timmar och nattningarna var rena katastrofen en tid fram över. Jag började nästan bli vidskeplig och skrev inte gärna om våra framgångar gällande detta för att inte förstöra någonting. Vet inte om det hjälpte?

Igår skrev jag i alla fall att det såg ut som det fina vädret var tillbaka. Jag glömde dock att vi fortfarande är i april månad. Den lurigaste av dom alla. Ruggigt och småkallt idag såklart. Min vision om en lekpark, 2 glada barn och en termos kaffe till pappan gick helt i stöpet. Istället blev det en ganska så gnällig början på dagen. Svante var trött och gnällig men kom tillslut iväg till dagis med ett ganska gott humör. Tjejerna och jag gick raka vägen hem efter Svantes lämning. Hemma roade de sig med att vilja ha exakt det den andre just då hade. Slå i huvudet i alla tänkbara saker man kan slå i det i. Inga hårda smällar, men nog för att göra en liten tjej ledsen och arg. Om och om igen...

Just nu är dom dock på ett strålande humör och sitter och äter mat. Dom äter så dukigt med sina skedar nu. Visserligen tröttnar dom ibland på pillandet och lassar in med händerna istället. Men vem kan klandra dom för det? Själv sitter jag och undrar om min lagning av nya vagnens punktering har blivit bra? Jag minns inte när jag lagade en punktering senast? Frågan är om jag ens gjort det förr? Resultatet återstår att se. Det ser i alla fall bra ut. Men kommer det hålla?

-tobias.

1 kommentar:

Familjen Sundström sa...

Låter som om det var våra små du beskrev ;) vissa dagar (många fler än vad jag vill minnas) har varit sådanna på sistone att jag är glad att inte behöver ta de långa dagarna med griniga barn som bråkar om allt och slår sig i alla möjliga och omöjliga ställen.
Men andra dagar så är saknaden efter di små väldigt stor då jag minst anar det mitt i arbetet.
Och självklart är det ju så att precis då man andas ut att nu äntligen är det si eller så så ändras det strax efter.
Ingen dag är den andre lik.
Hoppas vädret blir till det bättre hos er, här är det fint idag men såklart så jobbar jag ju så kan ju inte njuta av det själv.
Det gäller ju att njuta av alla stunder har jag märkt för tiden går fort och de växer så snabbt.
Hare gott!
kram
Sargit