torsdag 27 november 2008

Hemma

Vid 12-tiden idag lämnade vi BB och begav oss hem. Frun sparade på krafterna och tog en taxi. Jag och småtjejerna tog debutpromenaden med tvillingvagnen, som sen i somras stått i vårat musikrum och tagit plats. Nu kommer den äntligen till användning. Bara hoppas att vår hyresvärd vill sätta upp någonting i trapphuset så vi kan låsa fast den. I hissen kommer den ju i alla fall inte in uppfälld, den saken är klar.

Vi blev glatt mottagna av Svante och hans mormor, som förövrigt har varit stand by hos oss i minst 3 helger i rad plus nästan en hel vecka nu inför detta. Skönt att de behagade komma när de kom, medan du fanns hemma hos oss. Tack att du behagade vara här när de bestämde sig för att komma ut. Allt blev så mycket enklare på det viset. Hemma väntade även ett gäng jättefina blomsterbuketter. Erika, Anders, Ludvig & Olivia - Staffan, Emma, Elsa & Lisa - Kerstin - Eva & Anders - tusen tack. Rut, Tora och Svante hade även hunnit få fina kort. Tack snälla, Frida, Simon & Molly.


Nu är det bara för oss att hitta tillbaks till verkligheten igen och försöka få lite ordning och reda på tillvaron. Det kommer nog ta ett tag kan jag tänka mig. Fantastiskt skönt att ha möjligheten att kunna vara hemma från jobbet ända fram till 12 januari, eller när nu vårterminen drar igång? Varje dag hemma tillsammans kommer vara guld värd för att få ordning på det här. Tur att Tora och Rut har världens finaste storebror. Han kommer göra allt han kan för att hjälpa till med småsystrarna.



-tobias.

1 kommentar:

Frida sa...

Åh, jag blir alldeles tårögd! Vilka fina, fina tjejer! Jag förstår att det var jobbigt för er på slutet av graviditeten, men det har ni igen nu när ni har två fina, fullgångna tjejer hos er. Jag kommer titta in till er igen, kanske kan jag som "erfaren" tvillingmamma komma med lite tips...