måndag 24 november 2008

Tora & Rut - Vilka tjejer



Dom är här nu, äntligen. Hur det gick till får vi ta senare. Just nu känns det bara så fantastiskt skönt att Svante har blivit storebror, vi har blivit 3-barnsföräldrar och Tora och Rut har sett till att vi 3 blev 5.



08:11 kom Tora (till höger) som vägde 2745 gram och var 48 cm lång. Sju minuter senare (08:18) var det dags för Rut. 3025 gram och även hon 48 cm lång. Finare än finast såklart, båda två. Lika Svante var dom oxå, båda två. Rut mest då hon har lite mer hull och lite rundare kinder. Trots denna lilla men ändå hyfsat tydliga skillnad mellan systrarna har jag redan hunnit ta fel på dom ett otal gånger och deras mamma lika så. Men vi ska nog lära oss. Vi har redan blivit bättre och bättre.



Förlossningen var fri från dramatik och båda systrarna har mått bra hela dagen. Vi fick hålla om Rut lite extra tills hon fick upp sin temepratur från 35,1 till 36,7 grader, annars inga problem alls. Jag ska beskriva dagen lite mer vid senare tillfälle. Just ni vill jag bara somna och sova gott så jag kan vakna imorgon och snabbt bege mig till BB igen. Där väntar ju 3 fantastiska tjejer.

-tobias.

9 kommentarer:

Vilda sa...

Vilka söta små tjejer! Stort grattis än en gång... / Ulrika

Kapybaran sa...

Stort stort GRATTIS!
Vad fina de är, era småtjejer!

Anonym sa...

En massa gratiis önskar Marie W och VTB (suhaiba alaa och joakim)som alla tycker att bebisarna är sjukt söta.

MOE sa...

Bedårande! Åhh så fina de är!
Längtar efter en egen...eller två kanske :)
Grattis än en gång.
Kram

Anonym sa...

Grattis! Vad fina de är :)

/Anders T

Anonym sa...

Hej!

Var bara tvungen att se era små underverk... Så enormt fina de är!!!

Många grattis till er!!
Önskar Susanne...

Anonym sa...

Så bedårande fina!!! Stort grattis till er!! Tänk... nu har ni tre och jag inga...

Anonym sa...

Åh så söta! Kan tänka mig att storebror är stolt
Grattis!!! :)

Familjen Halthur sa...

GRATTIS! Vad mysigt! Har sagt det förut, men säger det igen - hojta om ni behöver något, om det så bara är en liter mjölk!