tisdag 28 april 2009

Just nu räcker det gott...

Jag skulle kunna säga att det just nu räcker det gott med jobbet. Endast jobbet skulle vara gott nog att pyssla med just nu. Saker som ska slutföras, genomföras och framföras osv. Jag skulle också kunna säga att just nu räcker det gott med flytten. Bara flytten skulle vara gott nog att pyssla med just nu. Packa och planera, måla, fixa och städa osv. Jag skulle också lätt kunna säga att just nu räcker det gott med familjelivet. Bara familjen skulle vara gott nog att ägna sig åt just nu. Bära, kånka, byta, tvätta, leka, busa, mata, torka, trösta, lyssna, natta, vagga, valla, våndas, glädjas, svettas, snyta, bygga, städa, plocka, diska, skratta, tjata, somna, vakna, börja om...

-tobias.

5 kommentarer:

k sa...

Ni har sannerligen fullt upp. Kram!

£inus sa...

Se det som Poker du har triss! :)

TvillingTur sa...

£inus: ...men blir givetvis utdragen av en kåk på riverkortet.

Linda sa...

du uttrycker bra det jag tänker ofta.

gittant sa...

Oj, oj...händer det att du somnar på jobbet? Jag vet en som somnade vid pianot mitt i en låt, vaknade till och fortsatte spela på en annan - inför förvånade elever!
Lycka till med flytten! Du ser redan sommarlovet i fjärran.