onsdag 1 april 2009

Felaktig VAB, eller?

Det fick bli en VAB-dag igår. Ska bli intressant att se vad försäkringskassan har att säga om det. Jag hade inte tänkt så mycket på det förrens jag skulle fylla i blanketten på deras hemsida och kom till fältet nåt i stil med"vilket förskola eller verksamhet är ditt barn hemma ifrån, namn och tel". Jag fyllde i att Rut inte tillhörde nån förskola utan var hemma med sin föräldralediga mamman som dock hade händerna fulla av hennes friska tvillingsyster och storebror. Möjligen är det läge för mig att ringa upp dom och kolla av hur det hela ska gå till. Kanske är det inte VAB som gäller, utan föräldraledighet. Fast å andra sidan bör väl föräldraledighet förvarnas om på jobbet lite tidigare än samma morgon? Vi får väl se vad dom säger. Hemma var jag i alla fall och det kändes bra. Bra att finnas till på slagfältet när det är oroligt och sjukligt. Läget är i alla fall åter igen mer stabilt och idag var jag tillbaka på jobbet som vanligt. Rut är dock fortfarande betydligt mer missnöjd än vanligt och blir lätt väldigt ledsen och bestört. Speciellt när hon ligger ner, vilket ändå känns som det skulle kunna tyda på nån form av värk i öron eller bihålor. Hoppas det ger med sig snart så hon slipper elendet.

Vi har sen igår börjat ge dom lite ersättnining på kvällen igen. Dom har ju vuxit till sig så pass nu och har inte alls samma problem med magont och dylikt. Vi hoppas att det denna gång skall kunna hjälpa dom att sova lite längre stunder på natten och inte vakna och vara hungriga titt som tätt. Gott tycker dom i alla fall att det är och åter igen har deras kräk fått en oerhörd äcklig stank. Nu är det även dags att börja ge dom smakportioner vilket ska bli kul. Vi har väntat med det lite nu när dom varit dåliga, men nu är det dags vilken dag som helst. Jag minns när Svante fick smaka på mat första gångerna. Han var salig och det var mosad potatis i hela hans ansikte. Dels för att han själv var så ivrig och dels för att man själv var en riktig nybörjare på det där med att mata. Jag misstänker att just den biten har förbättrats en aning sen sist. Ivern tror jag dock vi kommer få återuppleva. I dubbel upplaga dessutom.

-tobias.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag gjorde precis som du förra omgången, förstod inte alls vad jag skulle kryssa i utan skrev vår hemadress. FK verkar inte vara uppdaterad på flerfödslar. Det hände iaf inget därefter så ditt går nog igenom det med :)

Hoppas Rut snabbt blir bättre, härlig bild på Svante bland blommorna. Nu är det vår! /Karin