lördag 30 maj 2009

Opolerad Luchkonsert


Idag fick tjejerna en liten och väldigt opolerad lunchkonsert. Jag passade på att filma lite då just den här sången efterfrågats av släkt och vänner sen tjejernas dopdag. Tiden för att göra en seriös inspelning finns bara inte, så då får man utgå från de förutsättningar som finns. Har man tid, lust och möjlighet kan man höra mer av detta i morgon 31 maj då jag blivit inbjuden att ha en picknick-konsert på St Johannes kyrkas innergård mitt i Malmö. Alldeles gratis kan man slå sig ner på sin filt, packa upp picknick-korgen och lyssna på lite musik och sång. 18:00 öppnas portarna.

Vet inte om Tora och Rut kommer. Fick inte helt koll på om dom uppskattade det dom hörde. Men helt kass tyckte dom nog inte att det var. Det skulle jag inte kunnat missa.



Sången skrevs någon dag innan Tora och Ruts dopdag och framfördes även under dopgudstjänsten.

-tobias.

8 kommentarer:

Evelina sa...

Så fin låt!!!

1+2-barnsmamma Carola sa...

Så vackert!!!
Blir tårögd när jag lyssnar då den där oerhörda känslan av tacksamhet slår mig som en slägga i bröstet. Tänk att vi fått så mycket mer än vi kunnat drömma om. Det är något helt unikt med tvillingar och att ha tre underbara barn är en lycka som jag inte klarar beskriva.
Du lyckas dock sätta SÅ bra ord på hela fenomenet!!!

Anders T sa...

Dessutom sjunger du jäkligt bra Tobias!

helena sa...

Väldigt, väldigt fint!

Maria H sa...

Oj vilken underbar sång!
Tvillingar är en sån gåva, dubbelt med skratt, dubbelt så många kramar och viljor - helt enkelt fantastiskt!

Vilda sa...

Såååå fint! :-)

Vikkan sa...

Jättefin sång som rörde mig till tårar!

Sen gillar jag din kommentar på slutet, ska vi äta, ska vi äta mat!

Familjen Sundström sa...

Vilken vacker sång! och vilken fin publik du har ;-) visst är det underbart med två! önskar våra barn fick lite mer av det musikaliska här hemma, men de får nöja sig med cd-skivor ;-)