onsdag 10 mars 2010

Stolt & Stolt

Ibland är det extra kul att ha vissa kunskaper eller en viss begåvning. Idag var en sån dag för jag var inbjuden till Svantes dagis och hans avdelning för att spela och sjunga med barnen. Så himla mysigt. Dom ska ha ett litet vårspel för de andra avdelningarna på samma dagis och då ska jag vara med dom och spela till. Så idag övade vi lite på dom vårsångerna plus att vi sjöng en massa annat som dom kunde och tyckte om. Dom lärde mig något nytt och jag lärde dom något nytt. Tora och Rut var också med. Dom stortrivdes där dom fick leka för sig själva med allt roligt som dom hittade. Dom kommer inte tycka det är lika kul att sitta kvar i vagnen längre när vi lämnar av Svante. Nu vet dom ju hur roligt man kan ha där inne. Fast nästa vecka ska vi göra samma sak igen, så då får dom leka loss ännu en gång.

Jag var nyfiken på hur Svante skulle tackla att jag var med där på "Svantes ställe". Kanske skulle han tycka det var konstigt och fel. Eller så skulle han tycka det var jättekul. Det visade sig till min stora glädje vara det sistnämnda. Igår hade han ritat en teckning till mig som jag fick när vi kom dit idag. Och när vi satt i ringen och sjöng kröp han fram till mig lite då och då för att ge mig en puss på kinden eller klappa lite eller ge mig en kram. Lite för att visa att det var hans pappa. Jag var alldeles varm inom mig och det känns så fint att han är stolt över mig. Det är ju jag som är stolt över honom. Stolt så jag ibland nästan spricker. Underbara unge.

På eftermiddagen fick vi besök av min syster och barnens 2 kusiner. De lekte på för fulla muggar och sen fick dom hänga med på onsdagspannkakan. Vilket lass man får steka när man är 7 personer som ska äta...

Efter maten försökte Svante lära sig rocka med rockring. Det är inte så lätt alltid. Han lyckades väl inte perfekt om man håller sig till den mer traditionella tekniken. Men om man ser på det lite mer kreativt och tänjer på sina ramar om rätt och fel - då blev han en riktig fena på det där med rockring. Själv var han lika nöjd som alltid över sin prestation.

-tobias.




1 kommentar:

theunhappyteacher sa...

Gulliga Svante nu fick jag en tår i ögat när jag läste. Vilken underbar känsla det måste ha varit :) Tycker att det är så mysigt att läsa din blogg och hur bra du verkar balansera alltihopa, Tora och Rut å ena sidan och Svante å andra. Får mig att känna att det kanske inte är helt omöjligt att ha tre barn, kanske till och med något man vågar sig på :)