tisdag 2 mars 2010

Vårcykling



Att ena dagen ta pulkan och andra dagen ta cykeln? Det svänger i klimatet helt klart. Underbart att låta Svante få ta en efterlängtad cykeltur idag efter dagis. Systrarna var såå sugna på att få cykla dom också. Men dom får väl vänta lite till i alla fall. Men ett par trehjulingar kanske inte vore så dumt till våren. Fast å andra sidan lär det betyda ett jäkla springande för min del. Det tål att tänkas på... Svante ska ju lära sig cykla utan stödhjul så det lär väl bli springande så det räcker där.

Både Tora och Rut tycker det är väldigt roligt att vara ute och undersöka omgivningen nu för tiden. Tora har helt lagt ner sin tveksamma inställning till att röra sig i overall. Undrar bara om dom någonsin kommer vara intresserade av att gå åt samma håll som jag? Eller samma håll som sin syster för den delen? Det spelar inte någon roll hur länge man är ute. Man kommer ingenstans.

-tobias.



4 kommentarer:

Linda sa...

fniss!

Karin sa...

Åh! Snöfritt :-) Hurra! I sthlm är det värstaste Arjeplogsvädret än...men vi längtar också. Lycka till med cyklarna! /Karin

theunhappyteacher sa...

Jag vill oxå bli av med snön, ser så härligt vårigt ut. Underbart. Du tänker trehjulingar, jag tänker bobbycar (våra har fått varsin i julklapp, snacka om att man kommer att vara mager som en tarm till nästa vinter för att man har sprungit benen av sig)

Evelina sa...

När jag först såg bilden så var tanken" men den där måste ju vara tagen för ett år sedan!" Men hey det kan den ju naturligtvis inte vara! Men jag trodde hela sverige var begravt i snön! Ska flytta till din gata tror jag! Härligt att se det gröna gräset!