lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans sportlov

Då var det helt plötsligt både sportlov och Alla hjärtans dag. Alla hjärtans dag får firas i ett samarbete med svärmors födelsedag. Jag ska även iväg och spela på en Bröllopskonsert här i stan lite senare. Passar ju bra en dag som denna. Så medan AnnaKajsa tagit sin mamma ut på stan för att shoppa födelsedagskläder försöker jag förbereda mig så gott som det går på gitarrspelandet. Det är småsvårt att få till det sådär riktigt bra samtidigt som man vaggar två tjejer i var sin babysitter med ena foten. Men det går faktiskt helt OK ändå. Lite koordinationsträning har man ju ändå fått sig den seaste tiden. Det hela får mig att tänka på en klasskamrat på gymnasiet som inte var en allt för begåvad gitarrist. Han hade alltid en takt i foten och en annan i själva spelandet. Imponerande på sitt sätt. Han skulle kanske fixa detta alldeles utmärkt.

Måste säga att läraryrket har en stor fördel när det kommer till loven. Jag gillar mitt jobb även när jag är på plats, men just nu kan det inte bli bättre än med lov. Det är en ganska stor skillnad på min personliga energinivå för tillfället mot hur det brukar vara. Så en vecka hemma utan jobb sitter som en keps. Det ska bli åtmistone en sväng till skridskobanan med Svante och förhoppningsvis några hyfsat lugna stunder för personlig kraftåterhämtning med. Man kan ju alltid drömma. Jag önskar er alla en fin Alla hjärtans dag.

-tobias.

Inga kommentarer: