lördag 28 februari 2009

Kaffe med dop

Klockan är 00:12 och AnnaKajsa har just plockat ut den fjärde och sista tårtbottnen ur ugnen medan jag själv fyllt varenda tänkbart hängställe i lägenheten med tvätt som inte hann torka klart i torkrummet tidigare idag. I morgon är det Tora och Ruts dopdag och vi har efter bästa förmåga försökt förbereda det som skall förberedas. Men det tar en oerhörd tid nu för tiden. Bara det att ugnen fick stå på i drygt 2 timmar i väntan på en nästa gräddning och att en smet blev döbakad då den fått stå och vänta förlänge innan den kom i formen och in i ugnen. Allt för att Tora och Rut ägnade sig åt att nästan somna, men bara nästan såklart. Men nu är det färdigbakat och färdigstökat här hemma för idag. Och stökigt har det blivit vill jag lova. En väldans tur att vi inte ska vara här hemma med några gäster i morgon över huvud taget. Det skulle vi bara inte klarat av.

Det kommer bli en händelserik helg i alla fall. En lång dag i morgon och på söndag ska det förhoppningsvis bli klart för vår planerade flytt. Men eftersom man aldrig ska ropa hej innan man kommit över bäcken, så tänker jag inte ta ut nånting i förskott. Men jag skulle bli rasande förbannad om nåt skit skulle inträffa och sätta käppar i hjulet nu. Mer om det på söndag, antar jag.

Nu ska jag göra allt jag kan för att ta emot min sömn så fort som möjligt. Låt resten av familjen vara vänligt inställda till två trötta föräldrars behov. God natt.

-tobias.

2 kommentarer:

£inus sa...

På väg med tåget nu för att hinna i tid till denna dag....

Jill sa...

Hoppas ni får en härlig dag!