måndag 19 januari 2009

Det där med könsroller...

För ett tag sen gick jag ju ut med att jag min läggning för auktionssajten Tradera. När jag där till adderade det faktum att jag bloggar upplevde jag en stark "nära-kärring-upplevelse". Jag vill ännu en gång understryka att jag enbart finner detta som något positivt. Nu måste jag dock erkänna att den här känslan uppdagades för rätt länge sen. Faktiskt redan vid millennieskiftet. Jag behöver kanske inte orda så mycket om det, utan låter en bild tala sitt tydliga språk. De har ju en förmåga att säga mer än 1000 ord sägs det.


Jag kan ju lägga till att det hela handlar om en roll i musikalen La cage aux folles som spelades i Växjö och Kalmar. Nu är det nog ändå så att hela den här grejen har tagit ännu ett kliv framåt då jag lyckats få följande utmärkelse:


Det är bloggen Kapybarans gömställe som tagit det fina beslutet att bryta lite mot reglementet och skänka mig denna fina ära. Jag tackar ödmjukast för detta. När man fått denna utmärkelse ingår det också att man ska publicera reglerna för hela grejen. Så här går det till:

Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg och länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till de Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos dem, om att de har fått den.

Jag passar då på att lägga ut mina nominerade. Det får givetvis bli de andra tvillingbloggarna som jag själv följer. Det är bloggar som både roar, delar erfarenheter och ger goda tips. Några av er har redan fått denna nominering av någon annan, men här får ni den en gång till. Men jag fråntar just er kravet att göra om hela processen en gång till. De nominerade är: Kapybarans gömställe, Fraidi, Pillanopuh & Familjen Mertels blog. Grattis.

-tobias.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack tack för fina utmärkelsen! Blev verkligen glad! //Helena