fredag 30 januari 2009

Hemtrevligt?

Tanken på ett nytt hem har tänkts en och annan gång det senaste. Rätt länge om jag ska vara ärlig, men nu tänker vi den mer intensivt. Det är för krångligt med en hiss för liten för barnvagn och en boyta som känns på gränsen att räcka till redan nu. För krångligt med fullbokad tvättstuga med risk för pundare på vägen. Irriterande med rökande människor i porten och rusningstrafik runt hörnet.

Senast idag var jag och Svante på en visning. Rätt komiskt möts jag av ett hem som på något sätt kändes väldigt bekant. Inte alls likt vårat eget, men det fanns en del tydliga likheter. Det ena barnrummet påminde väldigt mycket om Svantes rum. En lika dan säng och väldigt mycket liknande leksaker. Svante ville inte riktigt lämna det rummet, men följde ändå med mig in i nästa barnrum. Där väntade en spjälsäng och på väggen över kudden fanns 2 flicknamn. Den dubbla uppsättningen av babysitters i vardagsrummet och två identiska"snuttefiltsdjur" som dom Tora och Rut har gjorde inte saken mindre tydlig. Här bodde en familj med exakt samma uppsättning barn som vi. Dom är påväg ut och vi bör inte vara påväg in. Väldigt fint, men helt enkelt för litet och osmidigt för en 5-mannafamilj.

Annars har Tora och Rut varit med sin mamma på familjegrupp idag. Babymassage stod på schemat och båda våra tjejer verkade tokgilla hela grejen. Lugna och rofyllda hela de 2 timmarna och i samma stil har de sen fortsatt resten av dagen och kvällen. AnnaKajsa var mycket stolt och nöjd över flickorna och glad över att det var så trevliga mammor som var med. Verkar helt klart lovande inför framtiden. Kul tycker jag.

Det slog mig förövrigt härom dagen att nån av er som läser kanske även kunde finna intresse i att höra mina funderingar i klingande form. Har du det intresset kan du slå på ljudet och klicka här. Annars låter ni helt enkelt bara bli.

-tobias.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart jag har lyssnat! Du är så himla BRA!!!!

Vilda sa...

Gud va grym du är! Jättemysig låt verkligen!!! /Ulrika