onsdag 7 januari 2009

Nya tider

Eldprovet har startat. Tror jag? I alla fall så har jag börjat jobba och AnnaKajsa och tjejerna har påbörjat sina vardagar för sig själva hemma på egen hand. Och det hela började riktigt, riktigt bra. Personligen lyckades jag ta mig upp i morse och få iväg Svante till dagis. Hittade sen hela vägen till skolan där jag jobbar och hade en riktigt trevlig studiedag tillsammans med mina kollegor.

Hemma gick det tydligen också väldigt bra. 10:59 surrade det till till i mobilen med följande sms: "Båda har ätit, bajsat, skrikit o nu sover de i babysitterna. Jag har t.o.m. ätit frukost o ska göra mig i ordning. Det känns bra. Peppar, peppar." 11:00 surrar det till igen och jag läser: "Det är inte sant. Där vaknade Tora." Fast det ordnade upp sig det med och min kära fru var så glad och nöjd när jag kom hem från jobbet. Själv är jag lika glad och dessutom väldigt stolt över mina fina barns mamma. Svante var på topphumör och hade haft en rolig dag på dagis. Dessutom hade en av hans pedagoger ringt upp rektorn och fixat så Svante får fortsätta gå på fulltid tills vi fått svar på vår ansökan om han får gå vidare på fulltid till sommaren eller inte. Nu är den postad och det är bara hoppas på att de som bestämmer håller med oss om vad som vore det bästa för Svante.

I morgon bär det av till jobbet igen och då kommer även alla mina elever. Det ska bli riktigt kul att träffa dom igen. Har ju inte sett dem sen fredagen den 21 november innan Tora och Rut hitta ut och jag saknar dom faktiskt. Ska dock bli intressant att se hur tålamodet mitt kommer påverkas av min nya (lite ostabilare) dygnsrytm. Det får framtiden utvisa.

1 kommentar:

Katrin sa...

Klart vi måste ses!! Hur ser det ut för er framöver?
Föresten läste nåt om en ansökan för att få Svante att gå fulltid på dagis. Berätta snälla!!!
Kram Katrin