söndag 18 januari 2009

Helgen som försvann

Då är klockan redan 23:00 på söndagskvällen och hela helgen har susat förbi. Den där extra sömnen vi tänkt få gick det åt skogen med. Alla de där sakerna vi hade tänkt hinna fixa gick ungefär åt samma håll. Vad vi hann var att få en riktigt fin och trevlig fredagskväll. En kall, men skön lördagspromenad genom stan och var sin sväng till Ikea. Vi har också lyckats få ihop en liten och bra hylla i sovrummet där vi kan få undan lite kläder. Mest givande av hela Ikeatrippen för min del var när jag fick syn på trillingfamiljen som alldeles lugnt och fridfullt strosade omkring i folkhavet (en folkmassa som fick mig alldeles på egen hand att bli irriterad) som om ingenting. Jag fick mig en underbar uppvisning i att ingenting är omöjligt. Tänk att ha 3 stycken ca 6-månaders på samma gång. Jag var tvungen att ge dom en komplimang och säga att jag tyckte dom var riktiga hjältar. -Vi har en 14-åring också, men det går... svarade mamman glatt. Där ligger man i lä.

Annars så står den tvättade tvätten kvar i sina korgar i vardagsrummet och dammet ligger odammsuget kvar på golvet. En hel helg utan Svante hemma och vi har ändå inte lyckats städa. Tjejerna kan verkligen konsten att sluka tid och uppmärksamhet.

Tora har lagt till sig med en tveksam vana att inte bajsa mer än 1 gång var 3e dag ungefär. Detta gör henne emellanåt oerhört besvärad och när väl leveransen kommer är det inte nådiga mängder det handlar om. Efter en sån omgång är hon så otroligt nöjd och tillfredsställd så man kan nog bara ana hur mycket detta påverkar henne vissa stunder. Inte konstigt hon ibland vaknar på nätterna och tokskriker mellan fisarna. Stackars krake.

Annars fortsätter dom charma oss med sina leenden och början till skratt. Nu har även Rut kommit igång i samma klass som Tora. Skojigt också hur de härmar en när man sträcker ut tungan. Hur kommer det sig att dom lyckas härma en sån sak så tidigt?

Som en ytterligare inblick i vår tillfälliga vardag kan jag avsluta med att berätta att klockan nu är 00:26 och bloggandet har altererats med matning, rapning och kräk. Just nu sitter dock 2 systrar med stooora ögon och tittar på mig i var sin babysitter. Borde dom inte vara trötta såhär dags? Hoppas i alla fall att dom kan sova en lite längre samanhängande stund när de väl somnat. Det har varit lite dåligt med det under helgen. Allt gott.

-tobias.

1 kommentar:

Kapybaran sa...

trillingar är för tvillingföräldrar vad tvillingar är för enlingar. "Åh, sååååå har vi det iaf inte" :)
du har en award hos mig, hope you like it!