måndag 1 februari 2010

Jobb och Hem

Jag har varit och jobbat idag. Känns så annorlunda att jobba när man bara gör det 1 dag i veckan. Det är en sprängfylld dag med endast 20 minuters hål i schemat. Ändå känns det mest avslappnande och lustfyllt. Jag gillar mitt jobb skarpt, men visst kan man bli oerhört trött på det man sysslar med ibland. Men nu när jag bara är på plats 1 dag i veckan känns det väldigt inspirerande och tillfredsställande mest hela tiden. Ett lufthål från vardagen i övrigt. Även om den vanliga vardagen faller mig väldigt väl i smaken just som den är.

När jag väl kommer hem från jobbdagen har jag svårt att ställa om till hemmaväxeln. Man har just lyckats varva ner från en rätt ljudstark dag som musiklärare på gymnasiesärskolan. Och så är det såklart full rulle hemma precis som alltid. Fast man har själv inte varit i processen under dagen. Det är klurigt. En blandning av glädjen av att se alla igen och en längtan efter en stunds lugn och ro. Svår kombination att få till. Jag tycker nog det är lättare att orka med hela kvällen ut med barnen då jag varit hemma med dom under dagen. Då är man redan inne i racet från början. Så känns det i alla fall nu. Kanske kommer att ändra sig så småningom. Det lär väl märkas.

-tobias.

Inga kommentarer: