söndag 7 december 2008

En helg tillsammans

En helg har gått och vi har varit hemma tillsammans hela familjen och försökt få lite gjort. Lite städning och lite plock. Det går inte direkt snabbare att städa hemmet nu för tiden, men det går. Det mesta som gått att göra tidigare går såklart att göra nu. Det tar bara lite längre tid och går inte alltid att göra det just när man tänkt göra det. Man får vara lite mera öppen helt enkelt.

Några bra saker som gör vardagen lite lättare är bland annat möjligheten att få maten hemkörd. Detta prövade vi på redan tidigare i höst och gillade det verkligen. Eftersom vi inte har nån bil är det inte alltid helt lätt att storhandla. Men å andra sidan bor vi mitt i stan och har både Ica och Hemköp nån minut bort. Det gör det dock inte så mycket lättare att transportera hem allt man handlar. Min stentuffa dramatenvagn har hjälpt mig rätt mycket i mina dagar och är dessutom ett utmärkt sätt att jobba på sin fåfänga. Kan man traska med rak rygg och stadig blick gågatan fram med en sån klarar man väl rätt mycket, eller? Men den rymmer ju inte hur mycket som helst den heller. Då är hemkörning av (i vårat fall) Hemmalivs.se klockrent. Bara sätta sig ned vid datorn på kvällen när lugnet lagt sig och sen få maten ända in i hallen dagen där på. Suveränt helt enkelt. Svante tycker dessutom det är enormt roande när de plingar på dörren och levererar kasse efter kasse.



En sprillans ny blöjhink som Svantes dagis fått över har också kommit väl till användning. Galet hur mycket blöjor det går åt nu när allt är dubbelt. I såna lägen kommer alla blöjrabbatkuponger som dykt upp både från BB och på affärshyllorna väl till pass. Jag vill inte veta hur mycket pengar det kommer gå åt bara på blöjor. Men det är verkligen inte gratis, det är ett som är säkert. Vi slänger en sån här påse åtminstone 6 dagar i veckan.

När Svante fyllde 3 år i slutet av oktober fick han ett par grymma skridskor av sin fadder Christoffer. Idag ringde han och frågade om Svante skulle med ut och premiäråka i folkets park. Svante var eld och lågor och dom hade givetvis en kanoneftermiddag. Jag skulle så gärna varit med, fast jag ville samtidigt att Svante skulle ha en rolig stund med Christoffer utan sina föräldrars närvaro. Vi fick i alla fall några bilder från stunden. Fast själva åkandet gick inte att fota eftersom man inte kan fota samtidigt som man håller Svante i båda händerna. Nästa gång är det min tur att följa med säger Svante. Det ser jag fram emot.



-tobias.

1 kommentar:

£inus sa...

Grymt med skridsor... JAg tar med mina i Jul så kan vi åka på juldagen!