torsdag 18 december 2008

Fast i fåtöljen

Jodå, visst sov dom ändå rätt så gott inatt de små liven. Om det inte hade varit för snoriga näsor och hostningar som tillslut väckte Rut vid 03:30. Stackars liten. Som liten bäbis kan man bara andas genom näsan. Jag vet inte riktigt när man lär sig andas genom munnen, (ska ta reda på det känner jag) men när man nu inte kan det och då samtidigt har en näsa fylld med snor kan inte livet vara så lätt. När Rut tillslut kommit till ro igen vaknade Tora och var hungrig. Hon hade då sovit nånstans mellan 5-6 timmar, så distriktans förhandstips stämde ju riktigt bra.

När Tora väl lycktas somna om var klockan 06:40 och det var inte mycket mening för mig att somna om när jag nu bestämt mig för att inte försova mig denna morgon oxå. Så eftersom jag idiotiskt nog inte gått och lagt mig förens klockan 01:00 i natt så blev det inte mer än 2 och en halv timma sömn för min del. Det tog jag dock igen i fåtöljen under förmiddagen i gott sällskap av två sovande tjejer i soffan intill. Jag har spenderat rätt mycket tid i den här fåtöljen senaste dagarna tittandes (för ovanlighetens skull) på radio. P3, Din gata och SVT.s sammarbete Musikhjälpen sänds ju härifrån Malmö och jag har på något sätt lyckats bli lite beroende av hela grejen. Eftersom jag dessutom blivit så sjukt mycket mer blödig de sensaste åren blir det hela emellanåt rätt fånigt. Blödighet i kombination med en rejäl sömnbrist kan ju göra vad som helst till nåt fantastiskt fint. Som till exempel när en massa dagisbarn samlats utanför radiostudion på Gustav Adolfs torg och sjöng sin lite popigare version av Bä bä vita lamm. Jag skulle lätt kunna erkänna att jag fått en väldigt nära kontakt med kärringen i mig. Jag behöver väl inte tillägga att jag förutom skriver denna blogg är en smula kär i Tradera. En riktig nära-kärring-upplevelse eller vad? Possitivt menat alltså, tycker jag själv då...

-tobias.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa visst är Tradera en bra kärringsajt! Haha...me like ;-)

Små stackarna som är förkylda. Det kan verkligen inte vara lätt för de små :-( Hoppas att det blir bättre snart så ni kan fira en mysig kul utan snoriga näsor :-)
Mysig jul blir det nog ädå med tre små hjärtan :-)

Vilda sa...

Stackars små förkylda tjejer! Krya på dem och ha en riktigt god jul!!!