tisdag 19 januari 2010

På alla 10 igen

Usch och fy. Vi hade hört talas om att vinterkräksjukan skulle vara aggressiv i år och nu kan vi helt klart hålla med om det. Det bästa med det är att den försvinner ungefär lika fort som den kommer. Men det dryga dygnet den härjar vill man bara inte vara med längre.

Märkligt nog drabbades inte Tora. Alla andra fick oss var sin slev, men Tora kom undan. Vi kan bara vara glada för hennes skull. Hon har visserligen inte varit i toppform, men hon har i alla fall inte behövts kräkas. Personligen fick jag min attack ca 16 timmar efter Svante, som var först ut på planen. Jag var således den som blev av med det sist. Svante och Rut mådde bra redan morgonen där på, medan jag och mamman fick sick-sacka oss igenom ett lite mer långdraget race.

SKRIVPAUS

Det är inte sant? Nu kräktes Svante just innan han skulle lägga sig och sova. Precis när jag sitter och skriver att han mådde bra redan morgonen där på. Vad är detta? Nu sover han i alla fall och verkade helt oberörd av att han åter igen kräkts. Det var exakt lika dant efter förra omgången innan jul. Då bjöd han också på något slags efterskalv. Möjligtvis är det bara en reaktion efter att idag ha ätit hyfsat normal mat igen. Även om vi verkligen har tänkt på att laga riktigt skonsam mat för magen. Vi som ringt dagis och sagt att han kommer i morgon. Det som han sett fram emot. Nu får det bli ännu en hemmadag för hans del. Även om vi misstänker att det är någon form av falskt alarm så kan man ju bara inte låta honom gå till dagis i morgon. Bara tanken på att han skulle smitta ner nån är hemsk nog.

I morgon jobbar mamman en 13timmar-dag så det lär bli en lång dag här hemma för oss 4 också kan jag tänka mig. Bara hoppas att Svante mår bra i alla fall så vi kan hitta på något skojigt. Idag samlade vi våra krafter och tog en sväng i pulkabacken. Tora och Rut debuterade och tyckte det var fruktansvärt roligt. Fånigt men sant så äger vi bara en pulka eftersom dom sålde slut i hela stan på ett kick den dagen snön föll. Det är Skåne i ett nötskal det. Så de 3 syskonen fick tappert turas om och dela på 1 ynka pulka. Fast det gick bra. De är så fina.

Passar på att tacka för stöd och hejjarop under de senaste 2 dygnen. Det värmer.

-tobias.

Inga kommentarer: