fredag 15 januari 2010

Tidig storhandling


Idag kunde mamman sköta jobbet hemifrån. Så efter vi hade lämnat Svante på dagis hann vi iväg för att storhandla. Jag har aldrig varit iväg på sånt på förmiddagen tidigare. Men det ska jag verkligen försöka göra nån mer gång. Knappt en enda kotte i hela affären. Inte ens en smula stress när det var dags att packa alla tusen kassar. Tora och Rut tycker det är jättespännande och roligt att åka omkring i varuvagnarna. Dock lyckades dom inte hålla sig vakna hela vägen hem i bilen. Vi kämpade länge för att hålla igång dom, men sista 3 minuterna slocknade dom båda två. Varken jag eller mamman trodde väl att dessa ynka 3 minuter kunde spela så stor roll. Men efter dom fått äta och sen skulle få sova på riktigt så var det så gott som omöjligt. Vi fick tillslut ge upp och låta dom vara uppe en knapp extra timma för att sen ge det ett nytt försök. Då gick det vägen. Tänk att denna 3-minuters powernap kunde göra sån skillnad. Nu sover dom i alla fall och jag kan hjälpa mamman med lite inspelningar till hennes jobb.

Gårdagens kompisträff var mycket lyckad och de var som vanligt väldigt glada att ses. Alla fyra spatserade omkring och lekte, undersökte och roade sig bäst de kunde. Det kommer bli fler såna träffar kan jag tro.

-tobias.

1 kommentar:

GittanT sa...

Hej Tobias,
det är så kul att följa era öden och äventyr och se hur barnen utvecklas.Ni är fantastiska som fixat allt så bra.
ha det gott