fredag 22 januari 2010

Skitsnack

Redan innan frukost börjar tydliga tecken visa sig att Rut behöver bajsa. Efter frukost dröjer jag lite extra med att gå iväg med dom och handla så hon får chansen att hinna göra vad hon ska. Ingenting händer. Vi går ut och hinner hem igen utan att hon hunnit utföra sina behov. Fortfarande tydliga tecken på att det är dags. Det liksom osar. Vi fixar mat och äter. Jag låter dom springa omkring lite efter maten för det brukar alltid hjälpa lite. Men självklart ingenting i blöjan. Det är dags för middagslur så jag byter på dom till nya blöjor. Sen tar det väl inte ens 1 minut så har Rut nya blöjan full. Varför är det alltid så?

Kanske av samma anledning som att jag själv inte finner något som helst nöje i att sätta mig ner i godan ro på en inte helt fräsch toalett? Klart man vill skita snyggt.

-tobias.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Intressant betraktelse och klokt resonemang!

Evelina sa...

Går under benämningen "att lyxbajsa" här hemma. En typisk lyxbajsning helt rätt utförd är efter overaller och hela munderingen mot kyla är påklädd..